Ramowy rozkład dnia dla 3, 4 latków
06.30 – 07.00
Schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne.
Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
07.00 – 08.15
Zabawy integrujące grupę. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę).
Zabawy ruchowe.
08.15 – 08.30
Przygotowanie do śniadania – czynności higieniczne, porządkowe.
08.30 – 09.00 Śniadanie – zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku.
09.00 – 10.00 Zajęcia wychowawczo – dydaktyczne z całą grupą prowadzone według
planów pracy na podstawie programów edukacyjnych obowiązujących
w przedszkolu i podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
10.00 -11.15 Zajęcia dodatkowe. Zajęcia i zabawy na świeżym powietrzu lub w sali,
spacery, wycieczki. Zabawy swobodne, spontaniczne.
11.15 – 11.30 Przygotowania do obiadu – zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe.
11.30 – 12.00 Obiad – rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami, zwracanie
uwagi na kulturalne spożywanie posiłków.
12.00 – 13.00 Odpoczynek, zabawy relaksacyjne. Słuchanie bajek, opowiadań, oglądanie
książek. Zabawy z inicjatywy dzieci.
13.00 – 13.45 Spacery, zabawy na placu przedszkolnym lub w sali.
13.45 -14.00 Przygotowanie do podwieczorku – zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe.
14.00 – 14.30 Podwieczorek – zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku.
14.30 -17.00 Utrwalanie wiadomości. Praca z dzieckiem o specjalnych potrzebach
edukacyjnych. Przygotowanie dzieci do udziału w konkursach.
Organizowanie imprez okolicznościowych z udziałem rodziców. Gry
i zabawy stolikowe. Zabawy swobodne według zainteresowań dzieci.
Kontakty z rodzicami, informowanie o postępach dzieci i ich
funkcjonowaniu w grupie rówieśników.
Ramowy rozkład dnia dla 5,6 latków
06.30 – 07.00 Schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne.
Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
07.00 – 08.15 Zabawy integrujące grupę. Rozmowy kierowane na tematy zgodne
z zainteresowaniami dzieci. Ćwiczenia ogólnorozwojowe
(np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę).
Zabawy ruchowe.
08.15 – 08.30 Przygotowanie do śniadania – czynności higieniczne, porządkowe.
08.30 – 09.00 Śniadanie – zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku.
09.00 -10.30 Zajęcia wychowawczo – dydaktyczne z całą grupą prowadzone
według planów pracy na podstawie programów edukacyjnych
obowiązujących w przedszkolu i podstawy programowej
wychowania przedszkolnego.
10.30 -11.15 Zajęcia i zabawy na świeżym powietrzu lub w sali, spacery, wycieczki.
Zabawy swobodne, spontaniczne.
11.15 – 11.30 Przygotowania do obiadu – zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe.
11.30 -12.00 Obiad – rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami, zwracanie
uwagi na kulturalne spożywanie posiłków.
12.00 – 13.00 Ćwiczenia relaksacyjne. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie
literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek).
13.00 -13.45 Zajęcia dodatkowe. Zabawy w sali lub na placu przedszkolnym.
13.45 – 14.00 Przygotowanie do podwieczorku – zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe.
14.00 -14.30 Podwieczorek – zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku.
14.30 -17.00 Utrwalanie wiadomości. Praca z dzieckiem o specjalnych potrzebach
edukacyjnych. Przygotowanie dzieci do udziału w konkursach.
Organizowanie imprez okolicznościowych z udziałem rodziców.
Zajęcia terapeutyczne z udziałem specjalistów. Gry i zabawy stolikowe.
Zabawy swobodne według zainteresowań dzieci. Kontakty z rodzicami,
informowanie o postępach dzieci i ich funkcjonowaniu w grupie
rówieśników.
Ramowy rozkład dnia dla 5,6 latków